Piątek, 29 marca 2024 r. | imieniny: Wiktoryna, Helmuta
Portal wartowiedziec.org: Bądźmy punktualni, bo działa to pozytywnie na nasz wizerunek prywatny i służbowy! PDF Drukuj Email
altKażdy z nas żyje i rozwija się we własnej rzeczywistości, ale z pewnością łączy nas jedno – czas jakim dysponujemy. Reguły są takie same dla wszystkich, dlatego chcąc sprawnie funkcjonować w 24-godzinnej rzeczywistości musimy przestrzegać jednej prostej, a jednocześnie trudnej zasady: być punktualnym.

Szacunek i zaangażowanie
Będąc punktualnymi dajemy do zrozumienia przede wszystkim, że nam zależy. Niezależnie od tego czy przychodzimy na czas na rozmowę kwalifikacyjną, na business-meeting czy po prostu do pracy – świadczy to tym, że podchodzimy do obowiązków poważnie i odpowiedzialnie, oraz że szanujemy osoby, z którymi się umówiliśmy. Niektórzy nawet dostrzegają tutaj pewną zależność – punktualność jest wprost proporcjonalna do naszego zaangażowania. Im mniej nam zależy tym bardziej jesteśmy w stanie się spóźnić. I odwrotnie.

Oczywiście przytrafiają się sytuacje od nas niezależne. Może zdarzyć się tak, że nie przyjedzie nasz autobus, mieliśmy problemy z dotarciem czy inne sytuacje losowe. Spokojnie, to nie koniec świata. Jesteśmy tylko ludźmi i czasem nie wszystko idzie po naszej myśli – wtedy należy szczerze wytłumaczyć przyczynę spóźnienia i można mieć gwarancję, że jeśli nie zdarza się to permanentnie – nie będzie to stanowiło problemu.
Jak w większości zasad savoir-vivre'u, tak i w przypadku punktualności, obowiązuje tu pewna podstawowa reguła, której przestrzeganie pomoże uniknąć wszelkiego rodzaju społecznych wpadek – zawsze traktujmy innych i zachowujmy się tak jak chcielibyśmy, aby zachowywano się wobec nas. Tak więc, jeśli nie lubimy jeśli ktoś z kim jesteśmy umówieni przychodzi z poślizgiem – sami również tego nie róbmy.

Złote rady dla spóźnialskich
Wyjdźcie wcześniej, załóżcie bufor czasowy - dodatkowy czas na nieprzewidziane wydarzenia. Nie róbcie niczego na ostatnią chwilę.

Wielkie faux pas na rozmowie kwalifikacyjnej
Wszelkie poradniki dotyczące rozmów kwalifikacyjnych zaczynają się od słów „Nie spóźniaj się!" Jest tak oczywiście nie bez powodu. Rozmowa o pracę jest pierwszym kontaktem pracownika z pracodawcą i wymaga również specyficznego zachowania obu stron. Jeśli kandydat się spóźni – może to być dla pracodawcy sygnał do tego, że skoro spóźnił się na pierwsze spotkanie, może również spóźniać się do pracy.

Przepraszać i usprawiedliwiać
Punktualnym należy być w przypadku spotkań biznesowych, ale również każdego dnia pracy. Spóźnienie może występować jedynie w wyjątkowych sytuacjach i wypada za nie przeprosić lub ewentualnie usprawiedliwić.

Punktualność w statystykach
Całe szczęście z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w 2011 roku wynika, że ponad połowa Polaków nie ma tendencji do spóźniania się, a nawet jeśli im się zdarzy – nie spóźniają się więcej niż 10 minut. Jako najczęstsze powody swojego spóźnienia podają: problemy z komunikacją miejską, korki, a rzadziej zaspanie. Co więcej, Polacy uznają brak punktualności za zjawisko niedopuszczalne i dyskwalifikujące.

Share/Save/Bookmark
 
© 2011 Oficjalny Portal Gminy Borzęcin
designed by Mariusz Zawistowicz, Coded by Rafał Bakalarz

Zgodnie z Art.173 ust.4, pkt.3 informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym portalu, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies.
polityka cookies.

Akceptuje cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information