Sobota, 16 października 2021 r. | imieniny: Gawła, Florentyny

#MojaFlaga 2021
#MojaFlaga 2021.

Share/Save/Bookmark
 
Bezpłatna kolonia nad Jeziorem Drwęckim w Ostródzie
Bezpłatna kolonia nad Jeziorem Drwęckim w Ostródzie.

oferta kolonii Nad Jeziorem Drweckim 1

Share/Save/Bookmark
 
Uwaga! 4 maja 2021r. (tj. wtorek) jest dniem ustawowo wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy Borzęcin
Uwaga! 4 maja 2021r. (tj. wtorek) jest dniem ustawowo wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy Borzęcin.

UG nowyUprzejmie informujemy, że dzień 4 maja 2021r. (tj. wtorek) jest dniem ustawowo wolnym od pracy dla pracowników Urzędu Gminy Borzęcin, w związku ze świętem przypadającym w sobotę 1 maja br.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Mówią, że w życiu trzeba robić, to co się kocha i w czym jest się dobrym
Mówią, że w życiu trzeba robić, to co się kocha i w czym jest się dobrym.

Jeśli myślisz o powrocie lub właśnie wróciłeś z zagranicy do Małopolski, chcesz przekuć swoje marzenia w rzeczywistość ….To zgłoś się do projektu „Wróć z POWERem!

Czekamy na Ciebie!

Skontaktuj się z nami: 504 12 14 80 lub Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Poznaj Łukasza Popielę ambasadora naszego projektu „Wróć z POWERem!”

 

Share/Save/Bookmark
 
UWAGA!!! Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Borzęcin
UWAGA!!! Inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Borzęcin.

zdj na stroneWójt Gminy Borzęcin informuje, że w terminie od maja do września 2021 roku na terenie Gminy Borzęcin prowadzona będzie inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest. Spis z natury dotyczyć będzie pokryć dachowych budynków wykonanych z płyt azbestowo – cementowych falistych i płaskich tzw. „eternitu” oraz płyt zgromadzonych na posesjach. Na ten cel Gmina Borzęcin otrzymała dotację z Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.

            W związku z powyższym prosi się mieszkańców o udostępnienie wszelkich informacji na temat posiadanych wyrobów azbestowych osobom posiadającym upoważnienie Wójta Gminy, które w najbliższych tygodniach odwiedzą Państwa domy.

            Działania te pozwolą na cykliczne – coroczne planowanie środków przeznaczonych na usuwanie odpadów azbestowych wg uzgodnionego harmonogramu. Szczegółowe określenie ilości     i rodzaju odpadów azbestowych pozwoli również na rzetelne przygotowanie się samorządu do aplikowania o środki zewnętrzne związane z usunięciem wyrobów azbestowych.

            Dodatkowe informacje na temat inwentaryzacji można uzyskać dzwoniąc pod nr tel.: (14) 67-40-373 – Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Gospodarki Mieszkaniowej, Planowania Przestrzennego i Działalności Gospodarczej lub pisząc na adres e - mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Ogólnopolski konkurs matematyczny pod nazwą „TopMaths”!
Ogólnopolski konkurs matematyczny pod nazwą „TopMaths”!.

topmaths1Serdecznie zapraszamy wszystkich entuzjastów matematyki do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie matematycznym „TopMaths”. Konkurs adresowany jest do uczniów z terenu całej Polski, znajdujących się na każdym poziomie edukacji, jak również do osób dorosłych.

  1. Konkurs „TopMaths” zostanie zorganizowany online w serwisie edukacyjnym labofii.net w dniu 29.04.2021 roku.
  2. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji w serwisie. Zostanie on rozegrany w niniejszych kategoriach wiekowych: klasy 1-3, 4-6, 7-8, szkoła średnia/dorośli.
  3. Pytania, z jakimi mierzyć będą się uczestnicy konkursu są zgodne z najnowszą podstawą programową. Zostały one opracowane przez nauczycieli matematyki, w związku z tym ich rozwiązywanie stanie się między innymi doskonałym treningiem dla uczniów klas VIII i maturalnych (przykładowo, w konkursie dla szkół średnich znajdą się zagadnienia nawiązujące do zakresu materiału występującego na maturze podstawowej, a także rozszerzonej).
  4. Szczegółowe informacje na temat konkursu „TopMaths” znajdują się na stonie Labofii.net

„TopMaths” to wspaniała zabawa matematyczna, umożliwiająca rywalizację z innymi. To także szansa, sprawdzenia swojej wiedzy z szerokiego zakresu związanego z „Królową Nauk”. Niniejszym zapraszamy do wspólnej zabawy i udziału w tym bezprecedensowym wydarzeniu.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Przypominamy o trwającym Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań
Przypominamy o trwającym Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań.

1920x1080px plakat NSP na ekran RGB scaled1Szanowni Państwo,

Przypominamy o trwającym Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań. Udział w spisie jest obowiązkowy, a wszystkie dane zebrane w spisie objęte są tajemnicą statystyczną. Podstawą prawną przeprowadzenia spisu jest ustawa o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. Odmowa udziału w spisie może skutkować nałożeniem kary grzywny.

W tym trudnym okresie pandemii tegoroczny spis jest realizowany przede wszystkim przez Internet. Obowiązkową metodą udziału w spisie jest samospis internetowy, który należy wypełnić na stronie spis.gov.pl

Osoby, które nie mają dostępu do Internetu, mogą spisać się samodzielnie korzystając z punktów spisowych przygotowanych w urzędzie gminy (po wcześniejszym umówieniu), lub dzwoniąc na infolinię spisową pod numer telefonu 22 279 99 99.

Z mieszkańcami, którzy nie spiszą się samodzielnie, od 4 maja będą kontaktować się telefonicznie rachmistrzowie spisowi.

Bieżące informacje na temat Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 są zamieszczane na stronie internetowej spis.gov.pl, lub Urzędu Gminy.

Zachęcamy do niezwłocznego wypełnienia kwestionariusza spisowego.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Nagroda im. prof Romana Czerneckiego dla autorów publikacji o edukacji
Nagroda im. prof Romana Czerneckiego dla autorów publikacji o edukacji .

EFC nagroda cz 2021Fundacja EFC przyjmuje zgłoszenia do IV edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Nagroda przyznawana jest naukowcom, dziennikarzom i praktykom za publikacje o edukacji. Celem konkursu jest docenienie i upowszechnienie wartościowych prac, które odpowiadają na aktualne wyzwania, przed którymi stoi polski system edukacji. Nagroda w wysokości 10 tysięcy złotych przyznawana jest w trzech kategoriach: naukowej, publicystycznej i specjalistycznej. Do 30 czerwca można zgłaszać swoje prace do konkursu.

O edukacji mówi się w ostatnich latach dużo ze względu na reformę usuwającą gimnazja, strajk nauczycieli czy organizację pracy szkoły w pandemii. W tych przekazach często koncentrujemy się na sprawach formalnych, organizacyjnych, a edukacja to ludzie – mówi Aleksandra Saczuk, prezeska Edukacyjnej Fundacji im. Romana Czerneckiego (Fundacji EFC) i tłumaczy – Nagroda pozwala nam docenić ludzi, którzy zajmują się edukacją. Dotrzeć z ich tekstami do opinii publicznej.

To jedyna taka inicjatywa w Polsce, która łączy środowiska naukowe, dziennikarskie oraz praktyków i nagradza prace, w których temat edukacji podejmowany jest merytorycznie i odpowiedzialnie. Alicja Pacewicz, członkini Kapituły Nagrody na pytanie, czego komisja ekspertów szuka w zgłoszonych pracach, odpowiada – rzetelności i poczucia, że problem, o którym piszemy, jest ważny dla polskiej edukacji, ważny dla polskich dzieci, rodziców, dla szkoły.

Roman Czernecki był teoretykiem i praktykiem edukacji, a przy tym prawdziwym pedagogiem z pasją. Podczas II wojny światowej organizował tajne nauczanie na Kielecczyźnie. Po wojnie szkołę średnią w Szczekocinach. Nieustannie angażował się w doskonalenie swojego sposobu nauczania, a także otaczającego go środowiska szkolnego. Był szefem kuratorium w Zielonej Górze i prorektorem Państwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Gdańsku. Wykładał historię filozofii na Politechnice Warszawskiej. Edukację wpisał w swoje DNA. Biorąc z niego przykład, wierzymy, że ciągła dyskusja na temat edukacji jest nam niezbędna do tego, by mądrze odpowiadać na wyzwania XXI wieku.

– O edukacji musimy rozmawiać niezależnie od poglądów politycznych i społecznych, podkreśla dr Igor Czernecki, przewodniczący Rady Fundacji EFC i dodaje – Edukacja to coś, co powinno nas łączyć.

Kogo zapraszamy do konkursu: Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego to konkurs skierowany wyłącznie do autorów prac o edukacji. Wpisuje się w ważny i aktualny temat, doceniając tych, którzy piszą z pasją, świeżym spojrzeniem i przyczyniają się do pogłębienia debaty o edukacji. W trzech dotychczasowych edycjach nagrodzono 16 laureatów, wyróżniono 36 autorów.

Jak aplikować do konkursu: Nagroda w wysokości 10 tysięcy złotych przyznawana jest w trzech kategoriach: 

  • naukowej: można w niej zgłaszać artykuły opublikowane w formie drukowanej lub elektronicznej i rozdziały w monografii zbiorowej,
  • publicystycznej: można w niej zgłaszać artykuły opublikowane w formie drukowanej lub elektronicznej i podcasty,
  • specjalistycznej: można w niej zgłaszać artykuły opublikowane w formie drukowanej lub elektronicznej o charakterze branżowym, skierowane do edukatorów, nauczycieli, dyrektorów szkół.

Termin nadsyłania prac: 6 kwietnia – 30 czerwca 2021 r.

Zgłoszenia należy przesyłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

Pytania dotyczące konkursu prosimy kierować do Magdaleny Gołębiowskiej, koordynatorki konkursu, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , +48 606 770 363.

Edukacyjna Fundacja im. Romana Czerneckiego www.efc.edu.pl/o-konkursie.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Znaleziono szczeniaka przy szkole w Borzęcinie Dolnym
Znaleziono szczeniaka przy szkole w Borzęcinie Dolnym.

piesek1Piesek przebywa u p. Marty na terenie miejscowości Dołęga, właściciel lub osoba zainteresowana jego adopcją jest proszona o kontakt pod nr 781-977-384 (w tygodniu przed 8.00 lub po 17.00).

Share/Save/Bookmark
 
Małopolska przełącza numer alarmowy 998, który przechodzi pod 112
Małopolska przełącza numer alarmowy 998, który przechodzi pod 112.

998 fotoW województwie małopolskim rozpoczął się proces przełączania numeru alarmowego 998 do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. 20 kwietnia zmiany zostały wprowadzone na terenie Krakowa, a w kolejnych dniach, aż do 27 kwietnia, system uruchamiają pozostałe małopolskie miejscowości. Od 22 kwietnia 2021 roku mieszkańcy powiatu brzeskiego, wybierając numer 998, usłyszą komunikat: „Numer alarmowy 112, proszę czekać na zgłoszenie się operatora”. To efekt ogólnopolskiego procesu przełączania do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Małopolska jest czwartym województwem, które wdraża obsługę CPR-ów. Proces zakończy się w Małopolsce 27 kwietnia 2021 roku, zaś w całej Polsce – 4 listopada 2021 roku w województwie zachodniopomorskim.

W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie odbył się w ubiegłym tygodniu briefing prasowy, na którym omówiono te zmiany. Wzięli w nim udział wojewoda małopolski Łukasz Kmita, małopolski komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej st. bryg. Piotr Filipek oraz kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Krakowie Łukasz Bombała. Krakowski CPR był pierwszym w Polsce utworzonym przez wojewodę małopolskiego i służył jako wzór przy tworzeniu kolejnych.

Działanie Centrum Powiadamiania Ratunkowego opiera się na nowoczesnym specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym, jednolitym dla całego kraju. Odpowiednio przeszkoleni operatorzy, podczas rozmowy z osobami zgłaszającymi zbierają wszystkie niezbędne informacje i wprowadzają je natychmiast do systemu informatycznego, a następnie przekazują je do odpowiednich służb. Dzięki bezpośredniemu przekierowaniu do odpowiednich służb pomoc nadejdzie szybciej. Przekazanie informacji bezpośrednio do operatorów numeru alarmowego CPR pozwoli na jednoczesne poinformowanie o zdarzeniu wszystkich właściwych służb. To niezwykle ważne zwłaszcza w przypadku zdarzeń masowych, np. dużych wypadków drogowych.

-Gdy chodzi o ratowanie zdrowia i życia, czas jest na wagę złota. Dyspozytorzy Państwowej Straży Pożarnej niejednokrotnie odbierali zgłoszenia omyłkowe czy zupełnie niezwiązane z funkcjonowaniem służb państwowych. Aby zapobiegać takim sytuacjom, obsługa zgłoszeń z numeru alarmowego 998 przejęta zostanie przez operatorów CPR-ów. Centrum Powiadamiania Ratunkowego będzie filtrem odsiewającym zgłoszenia niezasadne. Do PSP trafią tylko zgłoszenia związane z niesieniem pomocy” – wyjaśnia wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

- „Nowe rozwiązanie spowoduje, że pomoc dotrze do potrzebujących na czas, zwłaszcza jeśli chodzi o zdarzenia angażujące różne służby. Jakość usługi ratowniczej będzie z pewnością dużo lepsza”- podkreśla st. bryg. Piotr Filipek, małopolski komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej.

Kolejnym efektem przełączenia numeru alarmowego 998 do CPR-u będzie ujednolicenie sposobu obsługi zgłoszeń kierowanych na numery alarmowe, w tym zgłoszeń obcojęzycznych. Dodatkowo CPR-y gwarantują bezpieczeństwo funkcjonowania poprzez wdrożone mechanizmy zastępowalności wzajemnej, a także obsługują połączenia eCall (ogólnoeuropejski system szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych).

Dla osób powiadamiających o konieczności interwencji Państwowej Straży Pożarnej nie będzie miało więc znaczenia, który numer wybiorą: 998 czy 112.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Konkurs „Moja ozdoba Wielkanocna” rozstrzygnięty
Konkurs „Moja ozdoba Wielkanocna” rozstrzygnięty.

Katarzyna Bryla1W konkursie Plastycznym pod tytułem „Moja ozdoba wielkanocna” należało wykonać kartkę świąteczną czy inną ozdobę wielkanocną dowolną techniką.

Konkurs przeprowadzony został w trzech kategoriach wiekowych.

W pierwszej i drugiej kategorii wiekowej nagrody i dyplomy przyznano:

Wiktorii Knap – Borzęcin
Natalii Bryła – Przyborów
Julii Franczyk – Bielcza
Łukaszowi Gala – Bielcza

W kategorii powyżej 18 lat nagrodzeni zostali:

I miejsce Katarzyna Knap – Borzęcin oraz Katarzyna Bryła – Przyborów
II miejsce Renata Gala – Bielcza

Poziom konkursu był bardzo wysoki. Wpłynęło wiele prac z terenu gminy Borzęcin.

Znamy również zwycięzcę konkursu „Mądra Sowa zna przysłowia”. Za wykonanie pracy plastycznej polegającej na zilustrowaniu wybranego przysłowia "Na świętego Grzegorza, idzie zima do morza" nagrodę przyznano Kamilowi Bryła z Przyborowa.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wykonanie bardzo ładnych ozdób świątecznych. Zapraszamy po odbiór nagród tel. 14 6846002.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Portal informatorbrzeski.pl: Budowa dworców w Sterkowcu i Biadolinach zmierza do finału
Portal informatorbrzeski.pl: Budowa dworców w Sterkowcu i Biadolinach zmierza do finału.

W Sterkowcu i Biadolinach powoli dobiegają końca prace budowlane przy budowie nowych Innowacyjnych Dworców Systemowych. Obie budowy mają poślizg w realizacji. Wg informacji z tablic informacyjnych prace powinny były zakończyć się pod koniec lutego. Przypomnijmy 8 września 2020 r. PKP SA przekazała wykonawcy place budowy dworców w Sterkowcu i Biadolinach, od tego momentu prowadzone były tam m.in. prace rozbiórkowe starych budynków dworcowych, oraz prace budowlane przy nowych obiektach.

Pomimo radości związanej z nowymi inwestycjami wielu mieszkańców tych miejscowości zadaje sobie pytanie – co w jednym i drugim przypadku kosztuje ponad 4 mln złotych?!

Sterkowiec

Niewielkich rozmiarów, nowoczesny, komfortowy i proekologiczny – takie już niedługo będzie wyglądał dworzec w Sterkowcu. Przystanek w Sterkowcu obsługuje codziennie od 300 do 500 pasażerów na dobę. Dzięki dogodnej lokalizacji jest centrum przesiadkowym dla mieszkańców aż trzech gmin (Brzesko, Dębno i Borzęcin). Korzystają z niego m.in. mieszkańcy Sterkowca, Woli Dębińskiej, Jadownik, Wokowic, Łęk, Szczepanowa i Przyborowa. To bardzo oczekiwana przez pasażerów inwestycja.

Dworzec w Sterkowcu zaprojektowano jako budynek parterowy, składający się z dwóch części połączonych wiatą. Pierwsza z nich to część dworcowa, w której będą mieścić się ogrzewana i klimatyzowana poczekalnia oraz toalety ogólnodostępne. W drugiej części, tzw. miejskiej, będzie niewielki lokal komercyjny. Pod wiatą znajdzie się dodatkowo 11 stojaków rowerowych i stacja napraw rowerów. Dominantą architektoniczną w bryle nowego budynku będzie wieża zegarowa o wysokości 8 m.

Nieodłącznym elementem projektu przebudowy dworców jest nowa aranżacja przestrzeni w ich sąsiedztwie. Przy dworcu na nowo zostaną zaaranżowane tereny zielone. W Sterkowcu liczba miejsc parkingowych będzie ograniczona tylko dla tych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami oraz miejsc postoju chwilowego (Kiss&Ride).

Budowa nowego dworca w Sterkowcu jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Koszt inwestycji to odpowiednio 4,69 mln zł. Budowa jest dofinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Biadoliny

Niewielkich rozmiarów, nowoczesny, komfortowy i proekologiczny – takie już niedługo będzie wyglądał dworce w Biadolinach Szlacheckich. Przystanek w Biadolinach Szlacheckich obsługuje codziennie od 300 do 500 pasażerów na dobę. To bardzo oczekiwana przez pasażerów inwestycja.

Nowy dworzec będzie odznaczać się współczesną i nowoczesną formą architektoniczną. Pod wiatą, oprócz 11 stojaków rowerowych i stacji napraw rowerów, podróżni znajdą pawilon, w którym zlokalizowane będą niewielka ogrzewana i klimatyzowana poczekalnia oraz toalety. Dominantą architektoniczną w bryle nowego budynku będzie wieża zegarowa o wysokości 8 m.

Nieodłącznym elementem projektów przebudowy dworca jest nowa aranżacja przestrzeni w jego sąsiedztwie. Przy dworcu w Biadolinach na nowo zostaną wykonane nawierzchnia drogi, chodniki oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Zaprojektowano ich łącznie około 40 (w tym zlokalizowane wzdłuż elewacji dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz jedno typu Kiss&Ride). Na nowo zostaną również zaaranżowane tereny zielone.

Budowa nowego dworca w Biadolinach jest częścią Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Koszt inwestycji to 4,25 mln zł. Planowany termin zakończenia prac to wiosna 2021 roku. Inwestycja jest dofinansowana z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wykonawcą budowy nowego dworca jest konsorcjum firm Heli Factor sp. z o. o. i MERX sp. z o.o.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań NSP 2021
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań NSP 2021.

Narodowy Spis Powszechny Ludnosci i Mieszkan NSP 2021 grafika II

NSP2021 Seniorzy

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Trwa kampania dopłat 2021. Przypominamy! Wnioski tylko przez internet
Trwa kampania dopłat 2021. Przypominamy! Wnioski tylko przez internet.

unnamed copy copy copy copy copyTrwa kampania dopłat 2021. Przypominamy! Wwnioski tylko przez internet.

15 marca ruszył nabór wniosków o przyznanie dopłat bezpośrednich i obszarowych z PROW za 2021 r. Od tego roku rolnicy mogą składać je jedynie za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus.

Przypominamy, że od tego roku wnioski o przyznanie dopłat bezpośrednich i obszarowych z PROW można złożyć tylko w formie elektronicznej. Nie ma już możliwości składania oświadczeń o braku zmian w stosunku do roku ubiegłego.

Rolnicy, którzy nie posiadają komputera lub obawiają się, że nie poradzą sobie z wypełnieniem e-wniosku, mogą liczyć na pomoc pracowników ARiMR. Wszelkie wątpliwości związane z naborem można konsultować dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii: 800 38 00 84 (w dni robocze w godz. 7.00 – 19.00 oraz w sobotę 10.00 – 16.00 - z wyjątkiem Wielkiej Soboty). Ponadto w placówkach Agencji znajdują się specjalne stanowiska, by można było wysłać wniosek, a eksperci służą wsparciem w kwestiach technicznych. Ze względu na ograniczenia wprowadzone w związku z COVID-19, uprzejmie prosimy, aby rolnicy, którzy chcą odwiedzić biura powiatowe ARIMR, najpierw umówili się telefonicznie na konkretny termin. To pozwoli uniknąć kolejek przed placówkami i zadbać o bezpieczeństwo zarówno beneficjentów jak i pracowników ARiMR.

W tym roku rolnicy wnioski o dopłaty mogą składać do 17 maja (ze względu na to, że 15 maja przypada w sobotę). Możliwe jest również złożenie wniosku po tym terminie, nie później jednak niż do 11 czerwca 2021 r., jednak spowoduje to sankcje w postaci obniżenia kwoty płatności o 1 proc. za każdy dzień roboczy zwłoki.

Zgłoszenia zmian we wnioskach można składać do 31 maja 2021 r. Złożenie zmiany po tym terminie powoduje pomniejszenie płatności do powierzchni objętej tą zmianą o 1 proc. za każdy dzień roboczy opóźnienia.

Przez pierwsze dwa tygodnie trwania naboru e-wnioski o dopłaty bezpośrednie złożyło blisko 90 tys. rolników. W ubiegłym roku o takie płatności ubiegało się ich ponad 1,3 mln.

Więcej informacji dotyczących aplikacji eWniosekPlus: https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/system-teleinformatyczny-arimr-wniosek-przez-internet/ewniosekplus.html

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
XX edycja Programu Stypendiów Pomostowych w roku akademickim 2021/2022
XX edycja Programu Stypendiów Pomostowych w roku akademickim 2021/2022.

1920x810 copyKrajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wraz z Fundacją Edukacyjną Przedsiębiorczości zapraszają do XX edycji Programu Stypendiów Pomostowych w roku akademickim 2021/2022. Propozycja ta skierowana jest do tegorocznych maturzystów pochodzących z rodzin byłych pracowników PGR zakwalifikowanych na pierwszy rok stacjonarnych studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich realizowanych w polskich publicznych uczelniach akademickich.

Kandydaci ubiegający się o stypendium, po przyjęciu na studia, muszą wypełnić wniosek on-line na stronie www.stypendia-pomostowe.pl; aplikacja internetowa będzie aktywna od dnia 1 lipca do dnia 16 sierpnia 2021 r. (do godz. 16:00), następnie wydrukowany wniosek wraz z załącznikami trzeba przekazać do najbliższego pod względem zamieszkania OT KOWR w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 sierpnia 2021 r.
Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ogłasza listę stypendystów na stronie internetowej Programu w terminie do 10 października 2021 r.

Szczegóły na stronie www.stypendia-pomostowe.pl oraz w regulaminie.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Strategia Rozwoju Powiatu Brzeskiego – wypełnij ANKIETĘ
Strategia Rozwoju Powiatu Brzeskiego – wypełnij ANKIETĘ.

strategia rozwoju powiatu ankietaPowiat brzeski rozpoczął prace związane z opracowaniem Strategii Rozwoju na lata 2021-2030. Prace obejmują przeprowadzenie kompleksowej diagnozy społeczno-gospodarczej powiatu oraz określenie celów i zadań, mających zapewnić jego długofalowy rozwój społeczno-gospodarczy. Aby Strategia Rozwoju Powiatu Brzeskiego na lata 2021-2030 stanowiła faktyczną odpowiedź na problemy, potrzeby i oczekiwania mieszkańców, zorganizowane zostało dedykowane badanie ankietowe. Ankieta dostępna jest pod linkiem:

https://www.webankieta.pl/ankieta/611076/strategia-rozwoju-powiatu-brzeskiego-na-lata-2021-2030-sondaz-spoleczny-wsrod-mieszkancow.html

Ankieta jest całkowicie anonimowa – Państwa odpowiedzi na pytania objęte są tajemnicą. Wszelkie zebrane informacje będą wykorzystywane wyłącznie do sporządzenia zbiorczych zestawień. W żaden sposób indywidulane odpowiedzi nie będą publicznie udostępniane.

Badanie potrwa do 25.04 włącznie. Zachęcamy do wypełnienia ankiety. Tworzą ją głównie pytania zamknięte, więc całość nie powinna zająć Państwu więcej niż 10-15 minut.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
UWAGA! Przerwa w dostawie wody w Bielczy i Łękach
UWAGA! Przerwa w dostawie wody w Bielczy i Łękach.

W związku z awarią sieci wodociągowej na terenie Biadolin Szlacheckich, która wystąpiła w dniu 14 kwietnia br., nastąpi przerwa w dostawie wody dla mieszkańców miejscowości Bielcza i Łęki w godz. 14.00 – 18.00.

Share/Save/Bookmark
 
UWAGA! Kolejne ograniczenia w pracy Urzędu Gminy Borzęcin
UWAGA! Kolejne ograniczenia w pracy Urzędu Gminy Borzęcin.

W związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, w trosce o bezpieczeństwo Mieszkańców Gminy Borzęcin oraz Pracowników Urzędu Gminy, zamyka się Urząd od dnia 14 kwietnia br. (środa) do odwołania. Zamknięcie Urzędu polega na wyłączeniu bezpośredniej (stacjonarnej) obsługi Petenta.

Mając na uwadze powyższe, wszelkie dokumenty i wnioski należy składać elektronicznie za pośrednictwem poczty e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , platformy e-PUAP ( Urząd Gminy Borzęcin /1vs0f46ttb/SkrytkaESP ) formularz dostępny TUTAJ lub skrzynki podawczej wystawionej w godzinach pracy Urzędu (przy wejściu do UG).
Z poszczególnymi referatami i stanowiskami pracy należy kontaktować się telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Dane kontaktowe UG Borzęcin:

Sekretariat (centrala): tel. 14 68 46 370, 14 67 40 370, 14 67 40 371,
fax: 14 68 46 372, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Wójt: e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Z-ca Wójta: 146846007, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Sekretarz: 146846107, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Skarbnik: 146846106, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Urząd Stanu Cywilnego: tel. 14 6846370 w.11, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  
Samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej i spraw wojskowych: 146846109, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Samodzielne stanowisko ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności: tel. 14 6846109, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska, Gospodarki Mieszkaniowej, Planowania Przestrzennego i Działalności Gospodarczej: 146740373, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Referat Inwestycji, Drogownictwa, Zamówień Publicznych i Gospodarki Mienia Komunalnego: 146846104, e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Kontakt z pozostałymi stanowiskami pracy Urzędu Gminy Borzęcin za pośrednictwem centrali.

Z poważaniem
Janusz Kwaśniak
Wójt Gminy Borzęcin

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Pożyczki dla start-upów i MŚP
Pożyczki dla start-upów i MŚP.

Przechwytywanie copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copyMasz pomysł na swój biznes!

  • Poszukujesz pomocy finansowej?
  • Chcesz rozwinąć swoją firmę, brakuje Ci środków?
  • Myślisz o wprowadzeniu nowych produktów i usług?
  • Masz pomysł na rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej?

                           
Zapoznaj się z: 

  • Pożyczką dla Start-upów                  |Pożyczką Płynnościową
  • oprocentowanie od 0,15 %                |oprocentowanie od 0,00 %
  • finansowanie od 10 tyś. do 1 mln zł  | finansowanie od  500 tyś. zł
  • okres spłaty do 7 lat  ( 84 m-ce )        |okres spłaty do 6 lat  ( 72 –m-ce )
  • karencja w spłacie do 6 m-cy            |karencja w spłacie do 6 m-cy

Dlaczego warto?

  • łatwy dostęp do finansowania, pomoc przedsiębiorcom
  • stałe atrakcyjne oprocentowanie
  • szybkie i proste procedury
  • wsparcie dostosowane do potrzeb przedsiębiorców
  • krótki okres uruchamiania środków
  • finansowanie Start-upów

    Kontakt:
  •  Andrzej Hlawacik
  •  Specjalista
  • Departament Instrumentów Finansowych 
  • Tel. kom.  572 775 102
  • e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

pptxPrezentacja_-_woj._małopolskie_-_UG_Borzęcin_obniżenie_oprocentowania_.pptx2.01 MB

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

GUS grafika1#liczysiękażdy

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 już się rozpoczął!

Szanowni Państwo,

uprzejmie przypominamy wszystkim Mieszkańcom, że od 1 kwietnia na terenie całego kraju odbywa się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań NSP 2021. Udział w spisie powszechnym jest obowiązkowy, a wszystkie zebrane dane podlegają bezwzględnej ochronie na zasadach określonych w art. 10 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 443 z późn. zm.).

Podstawową, obowiązkową metodą udziału w NSP 2021 jest samospis internetowy, który polega na samodzielnym wypełnieniu na komputerze lub na urządzeniu mobilnym formularza spisowego, dostępnego na oficjalnej stronie Głównego Urzędu Statystycznego pod adresem spis.gov.pl. Dla Państwa wygody i bezpieczeństwa umożliwiamy telefoniczny „Spis na żądanie”. Dzwoniąc na infolinię spisową pod numer telefonu 22 279 99 99 od poniedziałku do piątku od 8.00 do 18.00 będziecie mogli się Państwo spisać, gdy nie macie dostępu do Internetu. Przez cały czas trwania spisu możecie Państwo również skorzystać ze stanowisk komputerowych przygotowanych do samospisu dla mieszkańców w Urzędzie Gminy lub w najbliższym oddziale Urzędu Statystycznego, w zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej.

Osoby, które nie będą mogły spisać się samodzielnie, zostaną spisane przez rachmistrzów spisowych jedną z dwóch metod uzupełniających w formie:

- wywiadu telefonicznego,
- wywiadu bezpośredniego, o ile pozwoli na to sytuacja epidemiczna.

Zapewniamy Państwa, że narzędzia oraz procedury w zakresie bezpieczeństwa stosowane przez statystykę publiczną gwarantują pełną ochronę gromadzonych informacji. Wszystkie dane zebrane od respondentów są objęte tajemnicą statystyczną – będą należycie i starannie zabezpieczone.

Więcej informacji na temat NSP 2021 mogą Państwo uzyskać w Urzędzie Gminy, na stronie internetowej spis.gov.pl lub dzwoniąc na numer infolinii spisowej.

Zachęcamy Państwa do udziału w spisie, pomoc osobom starszym i niepełnosprawnym w swoim otoczeniu, jak również do włączenia się w upowszechnianie informacji o NSP 2021 i przekazywanie informacji swoim najbliższym, oczywiście w sposób nienarażający Państwa zdrowia i bezpieczeństwa.

Spiszmy się, bo LICZYMY SIĘ DLA POLSKI!

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 288
© 2011 Oficjalny Portal Gminy Borzęcin
designed by Mariusz Zawistowicz, Coded by Rafał Bakalarz

Zgodnie z Art.173 ust.4, pkt.3 informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym portalu, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies.
polityka cookies.

Akceptuje cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information