UWAGA!! Kontrola przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie posiadania umów na odbiór odpadów |
![]() |
![]() |
![]() |
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 6 ust. 5a Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości, na terenie których jest prowadzona działalność gospodarcza, zobowiązani są do przedstawienia kopii umowy w zakresie odbierania odpadów komunalnych i dowodów uiszczania opłat. W przypadku braku takiej informacji tutejszy urząd będzie indywidualnie wzywał do przedłożenia wymienionych dokumentów. Dokumenty należy dostarczyć w następujący sposób:
do dnia 31 sierpnia 2024 roku. Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych. Przypominamy, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej. W sytuacji, gdy nieruchomość posiada części przeznaczoną na cele mieszkaniowe i przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
|