Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Herb Gminy
Gmina Borzęcin
Urząd Gminy Borzęcin

„Dwujęzyczny Maluch – Realizacja programów dwujęzyczności w zakresie języka angielskiego w przedszkolach”

  • 29 sierpnia 2025

Cel Projektu wprowadzenie programu nauczania dwujęzycznego (język polski + język angielski) w przedszkolach na terenie Gminy Borzęcin przez zabawę, aktywność i codzienny kontakt z językiem, zajęcia dodatkowe, zakup pomocy dydaktycznych do oddziałów wychowania przedszkolnego oraz doskonalenie nauczycieli w zakresie niezbędnym do wprowadzenia nauczania dwujęzyczności

 

Dla Kogo

Projekt skierowany jest do dzieciaków uczęszczających do Publicznych Przedszkoli dla których
Organem prowadzącym jest GminaBorzęcin oraz nauczycieli zatrudnionych w tych placówkach:

  1. Publicznego Przedszkola w Borzęcinie Górnym
  2. Publicznego Przedszkola w Borzecinie Dolnym
  3. Publicznego Przedszkola w Przyborowie

Realizacja projektu: od 01.09.2025 r. do 31.08.2028 r.

Dofinansowanie: 401 090,61 zł w tym UE 378 807,80 zł BP 22 282,81 zł

Projekt odpowiada na potrzeby trzech publicznych przedszkoli z Gminy Borzęcin, dotyczące zwiększenia dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej wynikające z problemu słabego dopasowania programów kształcenia i wychowania do potrzeb rynku pracy w obszarze posługiwania się językiem obcym. Grupa docelowa to 123 troje dzieci z 5 oddziałów przedszkolnych  z 3 przedszkoli z terenu Gminy Borzęcin, które otrzymają wsparcie w zakresie wdrożenia Programu Dwujęzyczności z języka angielskiego oraz 7 nauczycieli, którzy otrzymają wsparcie szkoleniowe w obszarze prowadzenia nauczania dwujęzycznego. Wszystkie dzieci, które zostaną objęte wsparciem w ramach realizowanego projektu zamieszkują na terenie Województwa Małopolskiego. Podczas realizacji projektu, każde dziecko biorące w nim udział będzie miało możliwość używania języka angielskiego w sposób powszechny podczas aktywności zespołowych w ramach podstawowej opieki wychowania dzieci w przedszkolach, a także podczas zorganizowanych zajęć dodatkowych z zastosowaniem j. angielskiego równolegle z językiem polskim. Przedszkola biorące udział
w projekcie zostaną doposażone w pomoce dydaktyczne do wdrożenia programu dwujęzyczności.