Czwartek, 02 kwietnia 2020 r. | imieniny: Franciszka, Władysława

Komunikat ARiMR - ograniczenie wizyt w placówkach ARiMR
Komunikat ARiMR - ograniczenie wizyt w placówkach ARiMR.

Wniosek o doplaty wyslij internetem eWniosek juz od 15 marca Zgloszenie zwierzat zrob przez internet portal IRZPLus2W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo przypominamy wszystkim Rolnikom, że większość spraw związanych z ubieganiem się o dopłaty i dotacje, a także z rejestracją zwierząt można załatwić przez Internet (24 h/dobę portal IRZPLus; od 15 marca rusza aplikacja eWniosek). Oświadczenie o dopłaty bezpośrednie można wysłać pocztą( w tym przypadku za datę wpływu do ARiMR uznaje się datę stempla pocztowego). Masz wątpliwości, pytania, chcesz dowiedzieć się więcej zadzwoń do najbliższej placówki ARiMR.

Wykaz telefonów małopolskich biur ARiMR dostępny na stronie www.arimr.gov.pl w zakładce KONTAKT – ODDZIAŁY REGIONALNE – MAŁOPOLSKI – DANE ADRESOWE

Wykaz telefonów małopolskich biur ARiMR: https://link.do/N2FGo

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Komunikaty - Małopolski Urząd Wojewódzki
Komunikaty - Małopolski Urząd Wojewódzki .

W związku z wejściem w życie w dniu 12 marca br. zarządzenia Wojewody Małopolskiego z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie zawieszenia organizowania imprez artystycznych i rozrywkowych na terenie województwa małopolskiego, niniejszym podaję Państwu przedmiotowe zarządzenie wraz z uzasadnieniem z jednoczesną prośbą o spowodowanie zamieszczenia zarządzenia wraz z uzasadnieniem w dniu 12 marca 2020 r. na stronach podmiotowych BIP Państwa Urzędów, na tablicach informacyjnych Urzędów oraz w inny sposób, jaki będzie możliwy. Jednocześnie proszę o powiadomienie o zarządzeniu organizatorów imprez artystycznych i rozrywkowych, jakie mają się odbyć na administrowanym przez Państwa terenie.

z upoważnienia Wojewody Małopolskiego

Mirosław Chrapusta

Dyrektora Wydziału Prawnego i Nadzoru
w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie

 

Załączniki:
pdf- zarządzenie Wojewody Małopolskiego z dnia 11 marca 2020 r. 77.88 KB

pdfUzasadnienie zarządzenia Wojewody Małopolskiego z dnia 11 marca 2020 r.49.98 KB

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Komunikat Dyrektora GOK w Borzęcinie
Komunikat Dyrektora GOK w Borzęcinie.

warningSzanowni Państwo, w trosce o bezpieczeństwo i w związku z potencjalnym zagrożeniem związanym z koronawirusem, działając zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz na podstawie Komunikatu Wójta Gminy Borzęcin w sprawie koronawirusa sars-cov-2, odwołujemy w dniach od 12 do 25 marca br. wszystkie wydarzenia kulturalne i zajęcia odbywające się w Gminnym Ośrodku Kultury w Borzęcinie i prowadzonych świetlicach terenowych.

Pracownicy świetlic zobowiązani są do wywieszenia w miejscu widocznym na budynkach w których mieszczą się świetlice informacji: „W związku z potencjalnym zagrożeniem związanym z koronawirusem świetlica zamknięta w dniach od 12 do 25 marca 2020r.”

O ewentualnym przedłużeniu tego okresu poinformujemy w osobnym komunikacie.

W siedzibie GOK Borzęcin (Dom Ludowy) przyjmujemy interesantów tylko w sprawach ważnych w godzinach od 8:00 do 16:00. Jednocześnie zachęcamy do kontaktu z nami telefonicznie (14 68 46 013) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Piotr Kania
Dyrektor GOK Borzęcin

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
KOMUNIKAT WÓJTA GMINY BORZĘCIN W SPRAWIE KORONAWIRUSA SARS-CoV-2.
KOMUNIKAT WÓJTA GMINY BORZĘCIN W SPRAWIE KORONAWIRUSA SARS-CoV-2. .

W związku z komunikatem i wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Zdrowia, które dotyczą zapobiegania zakażeniu koronawirusem oraz w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców Gminy Borzęcin, wszystkie imprezy i wydarzenia, także te o charakterze nie masowym, w tym: wydarzenia kulturalne, sportowe, zgromadzenia i zebrania na terenie Gminy Borzęcin, organizowane przez Urząd Gminy Borzęcin oraz Jednostki Organizacyjne Gminy Borzęcin: Gminny Ośrodek Kultury w Borzęcinie, Gminną Bibliotekę Publiczną, Jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej, Regiolnalne Centrum Rehabilitacji i Pomocy Społecznej oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , zaplanowane od dnia 11.03. 2020 roku zostają odwołane.

Wszyscy Mieszkańcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności, higieny, unikania zatłoczonych miejsc oraz śledzenia na bieżąco komunikatów odpowiednich służb i stosowanie się do nich.

Szczególną troską należy objąć osoby starsze, czyli grupę o podwyższonym ryzyku zachorowań., zwłaszcza w bliskim sąsiedztwie, oferując pomoc w codziennych czynnościach.

Zalecamy mieszkańcom, aby jeśli nie jest to konieczne ograniczać wizyty w urzędach. Jeżeli sprawy nie są na tyle pilne można odłożyć je na inny dogodny moment, lub jeśli to możliwe załatwić je telefonicznie bądź drogą elektroniczną.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych.

Zawieszenie zajec_grafikaWójt Gminy Borzęcin informuje, iż zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej wynikającej z konieczności zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa, od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Bezpłatne konsultacje dla mieszkańców Gminy Borzęcin na temat możliwości pozyskiwania środków unijnych
Bezpłatne konsultacje dla mieszkańców Gminy Borzęcin na temat możliwości pozyskiwania środków unijnych.

Urząd Gminy Borzęcin, wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego zapraszają mieszkańców Gminy Borzęcin zainteresowanych pozyskiwaniem dotacji unijnych na konsultacje z pracownikiem Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich. Dyżur konsultanta odbędzie się w budynku Urzędu Gminy Borzęcin, w sali nr 15 na I piętrze, 18 marca br. w środę w godzinach od 9:00 do 11:30. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych pozyskiwaniem środków na otwarcie lub rozwój działalności gospodarczej oraz w celu uzyskania informacji na temat możliwości ubiegania się o wsparcie w interesujących obszarach, w ramach perspektywy finansowej na lata 2014-2020.

Punkt Informacyjny Funduszach Europejskich w Tarnowie działa w strukturze Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Zainteresowanych zapraszamy również do siedziby Punktu w Tarnowie, ul. Wałowa 37.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
UWAGA! Wytyczne w związku z występowaniem koronawirusa w Polsce - różne wersje językowe
UWAGA! Wytyczne w związku z występowaniem koronawirusa w Polsce - różne wersje językowe.

 

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego dla obiektów hotelarskich w związku z potencjalnym ryzykiem zarażenia koronawirusem
Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego dla obiektów hotelarskich w związku z potencjalnym ryzykiem zarażenia koronawirusem.

docxInformacja Głównego Inspektora Sanitarnego dla Obiektów Hotelarskich w związku z potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem 

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Trwa zbiórka na leczenie Krzysia Maślaka
Trwa zbiórka na leczenie Krzysia Maślaka.

Krzys 2Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli i pomagają Krzysiowi w walce z chorobą i nie są obojętni na jego los. Na portalu pomagam.pl pod adresem: https://pomagam.pl/pomocdlakrzysia nadal trwa zbiórka mająca na celu zgromadzenie niezbędnych funduszy na dalsze leczenie 6-letniego mieszkańca gminy Borzęcin. Do tej pory, Dzięki Państwa Pomocy udało się zebrać 25 tysięcy złotych.

Krzyś aktualnie oczekuje na wyniki badań genetycznych, które zlecono laboratorium w Monachium. Badania te są niezbędne do dalszego leczenia w Szpitalu Wojewódzkim, Zakładzie Medycyny Nuklearnej Centrum Onkologii w Bydgoszczy. Aktualnie bierze zastrzyki i leki łagodzące objawy choroby. Niestety, w ostatnim miesiącu doznał złamania ręki i dwukrotnie nogi. Ze względu na stwierdzony nowotwór, nie może być leczony na wrodzoną łamliwość kości.
W wyniku konsultacji lekarskiej w Poradni Ortopedycznej Szpitala w w Krakowie-Prokocimiu, lekarze stwierdzili, że Krzyś ma bardzo obniżone napięcie mięśniowe kończyn górnych i dolnych. Zlecili również wykonanie rezonansu magnetycznego, celem zdiagnozowania czy obniżenie napięcia mięśniowego nie ma podłoża neurologicznego. Jeżeli zostanie to wykluczone, Krzysia będzie czekała długotrwała rehabilitacja.
Krzyś od 2 do 6 marca przebywał na oddziale chirurgii i onkologii w Prokocimiu. Tam też prowadzono dalsze badania w związku ze stwierdzonym nowotworem neuroendokrynnym w jamie brzusznej z lokalizacją i ilością ognisk niepewną (dużą).

Krzys 1Dziękujemy za dotychczasową Pomoc dla Krzysia w walce z chorobą. Jednocześnie Zwracamy się z Prośbą o dalsze wsparcie na potrzeby jego leczenia. Liczy się każdy grosz i każda złotówka. Wpłaty można dokonywać przez portal pomagam.pl pod linkiem: https://pomagam.pl/pomocdlakrzysia. Zbiórkę na rzecz Krzysia można także wesprzeć poprzez wystawianie i licytowanie przedmiotów na grupie: https://www.facebook.com/groups/3115611268467419/ oraz darowizny do puszek wystawionych w salonie kosmetycznym Kornelii Tabor, sklepie odzieżowym "NICOLE" Weroniki Obłąk, sklepie Euro, Delikatesach Centrum oraz w zakładzie fryzjerskim obok delikatesów w Borzęcinie.

Z Góry Dziękujemy za Wszelką Życzliwość, a przede wszystkim Wrażliwość na potrzeby drugiego człowieka. Bez Waszej pomocy, dalsze kosztowne leczenie Krzysia byłoby znacznie utrudnione.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Przegląd Regionalny: Gmina Borzęcin dynamicznie rozwija się i... sukcesywnie zmniejsza zadłużenie
Przegląd Regionalny: Gmina Borzęcin dynamicznie rozwija się i... sukcesywnie zmniejsza zadłużenie.

Janusz KwasniakRozmowa z Januszem Kwaśniakiem, wójtem Gminy Borzęcin.

- Znakomita większość gmin w regionie tarnowskim, z roku na rok zwiększa swoje zadłużenie, tymczasem w Borzęcinie obserwujemy trend przeciwny. Zadłużenie spada...

- Rzeczywiście z roku na rok zmniejszamy zadłużenie. Na koniec 2019 roku wynosiło ono niewiele ponad 24.5 miliona złotych, co stanowi 52 procent wydatków budżetu ogółem. Przypomnę, że w 2015 roku relacja zadłużenia w stosunku do wydatków budżetu stanowiła 99,03 procent. Jak widać, kondycja finansowa gminy w ostatnich latach uległa znaczącej poprawie. Wynika to z jednej strony z oszczędności i racjonalnego wydatkowania środków publicznych, z drugiej z ciągle rosnącego potencjału gminy, który przekłada się na wzrost dochodów budżetu. Mimo oszczędności, które głównie dotyczą działalności bieżącej urzędu i jednostek organizacyjnych gminy, nadal sporo inwestujemy. W zeszłym roku na inwestycje przeznaczyliśmy ponad 10.2 miliona złotych, co stanowi 22 procent wydatków budżetu. Niemal co czwarta złotówka lokowana była w rozwój. Jak więc widać, zmniejszenie zadłużenia nie odbywa się kosztem inwestycji. Te z kolei realizowane są w sposób odpowiedzialny i przemyślany, w zdecydowanej mierze przy udziale środków zewnętrznych, które pozyskujemy z funduszy europejskich i programów krajowych. W pierwszej kolejności realizujemy zadania, które mogą uzyskać zewnętrzne wsparcie finansowe. Nie zawsze są to przedsięwzięcia o priorytetowym znaczeniu, ale jeśli jest szansa pozyskania dotacji z zewnątrz, gdyż w danym momencie odbywa się nabór lub uruchomiony jest rządowy program - wykorzystujemy ją. Mamy świadomość, że w kolejnych latach takie możliwości mogą się nie powtórzyć chociażby nawet ze względu na zmianę metodyki i obszarów wsparcia inwestycji w nowej perspektywie Unii Europejskiej, czy zmianę polityki rządu. Przy udziale środków zewnętrznych, korzystając z dostępnych instrumentów realizujemy inwestycje znacznie taniej.

- Analiza wydatków majątkowych w ubiegłym roku i budżetu na 2020 rok tę regułę potwierdza. Jakie najważniejsze zadania zrealizuje gmina, przy udziale pozyskanych dotacji w najbliższym czasie?

- Taką politykę inwestycyjną prowadzę od kilku kadencji. W ostatnich latach zainwestowaliśmy dziesiątki milionów złotych i w znakomitej mierze były to właśnie dotacje. Tak jest także w tegorocznym budżecie. Dobrym tego przykładem jest chociażby inwestycja w centrum Borzęcina, realizowana przy udziale środków z RPO. Przy okazji rozbudowy strażnicy wykonamy częściową rewitalizację centrum miejscowości. Zaplanowaliśmy bowiem zagospodarowanie placu przy obiekcie, na którym jeszcze niedawno stał pustostan. Taką inwestycją jest także modernizacja Domu Ludowego w Borzęcinie, na którą pozyskaliśmy dofinansowanie z PROW z kompleksowym remontem i doposażeniem obiektu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Podobnie rzecz się ma z budową Strefy Aktywności Gospodarczej w Borzęcinie-Borku. Tutaj także mniej więcej trzy czwarte kosztów jej uzbrojenia to dotacja unijna w ramach RPO. Na ten cel pozyskaliśmy blisko osiem milionów złotych, a inwestycja zrealizowana będzie do końca 2022 roku.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Wojewódzki Projekt Ekologiczny Ekoszkoła 2020, Ekoprzedszkole 2020
Wojewódzki Projekt Ekologiczny Ekoszkoła 2020, Ekoprzedszkole 2020.

ekoszkoa logo.svgW związku z pojawiającymi się prośbami o przedłużenie terminu zgłoszeń do Wojewódzkiego Projektu Ekologicznego „EKOSZKOŁA 2020”, „EKOPRZEDSZKOLE 2020” informujemy, iż termin przesyłania karty zgłoszeń został wydłużony do dnia 27 marca 2020r. (piątek). Konkurs dla szkół podstawowych i przedszkoli z Małopolski organizuje Gminny Ośrodek Kultury w Borzęcinie i Zespół Szkolno-Przedszkolny w Borzęcinie Dolnym. Partnerem projektu jest Kuratorium Oświaty w Krakowie.

Kartę zgłoszenia wraz z oświadczeniami RODO należy przesłać do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Borzęcinie Dolnym (załącznik nr 1, 2, 3 i 4 Regulaminu).

Tegoroczny Projekt zostanie przeprowadzony w pięciu zakresach:

  • Runda I – Konkurs wiedzy z zakresu ekologii i ochrony środowiska;
  • Runda II – Film ekologiczny;
  • Runda III – Prezentacja multimedialna z przebiegu działań ekologicznych;
  • Runda IV – Pisemne sprawozdanie z wykonania przedsięwzięcia ekologicznego;
  • Runda V– Plakat ekologiczny dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych.

Koordynatorami Projektu są Cecylia Czaja – dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Borzęcinie Dolnym, tel. 14 684-66-33, kom. 500 585 765, e – mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. oraz Piotr Kania dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Borzęcinie, tel./fax. 14 684 60 13, kom. 503 025 121; e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Osobą do kontaktu reprezentującą Partnera Konkursu jest Bożena Nowak – starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Krakowie – Delegatura w Tarnowie, tel. 14 696-32-56.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Portal malopolska.pl: Rusza konkurs Małopolskie OSP 2020
Portal malopolska.pl: Rusza konkurs Małopolskie OSP 2020 .

Ponad 5,3 mln zł to pula środków, jaka zostanie przeznaczona na wsparcie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu województwa małopolskiego w ramach konkursu pn. „MAŁOPOLSKIE OSP 2020”.

W tym roku pula środków jest bardzo duża. Zdecydowaliśmy, że na wsparcie prac remontowo-budowlanych, czy zapewnienie gotowości bojowej jednostkom OSP przekażemy łącznie ponad 5,3 mln zł. Zachęcam wszystkie małopolskie jednostki do wzięcia udziału w tym konkursie- podkreśla wicemarszałek Łukasz Smółka.

Dofinansowanie może być przeznaczone na:

- prace budowlano-remontowe remiz strażackich, tj. modernizacja, przebudowa, jak również budowa nowych remiz strażackich,
- zapewnienie gotowości bojowej jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych, tj. zakup sprzętu, kursu kwalifikowanego pierwszej pomocy bądź jego recertyfikacji, samochodu oraz remont samochodu,
- zapewnienie gotowości bojowej jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych , tj. zakup i montaż sprzętu pralniczego, suszącego wraz z wyposażeniem i dodatkowym osprzętem do prania, dezynfekcji, impregnacji i suszenia specjalistycznej odzieży strażackiej wraz z dezynfekcją elementów wyposażenia strażaka.

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie wniosku o przyznanie pomocy finansowej wraz z wymaganymi załącznikami w nieprzekraczalnym terminie:

- do 15 kwietnia roku na prace budowlano-remontowe remiz strażackich,
- do 3 kwietnia 2020 roku na zapewnienie gotowości bojowej jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych – zakup lub remont samochodu, sprzęt, kursu i sprzętu pralniczego i suszącego.

Szczegóły na stronie internetowej https://bip.malopolska.pl/umwmw zakładce Rolnictwo → Konkursy oraz https://www.malopolska.pl w zakładce Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki wodnej
Nabór na stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

oferta1WÓJT GMINY BORZĘCIN OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO URZĘDNICZE DS. OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ

Data ogłoszenia: 2020-03-04
Forma zatrudnienia: umowa o pracę

I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy w Borzęcinie, Borzęcin 583g, 32-825 Borzęcin.

II. Określenie stanowiska urzędniczego, na które odbywa się nabór:

1. Nazwa stanowiska: podinspektor ds. ochrony środowiska i gospodarki wodnej.

2. Wymiar czasu pracy: pełny etat - 40 godzin tygodniowo.

III. Wymagania niezbędne:

  1.  obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej oraz obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  2.  osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
  3.  pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
  4.  brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5.  nieposzlakowana opinia,
  6.  stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem,
  7.  wykształcenie minimum średnie i 3 letni staż pracy na podobnym stanowisku,
  8.  znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na stanowisku, a w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy - Prawo ochrony środowiska, ustawy - Prawo wodne, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, przepisy wykonawcze do wymienionych ustaw, Kodeksu postępowania administracyjnego.

Pełna treść dostępna TUTAJ

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Gminna Biblioteka Publiczna w Borzęcinie Zaprasza...
Gminna Biblioteka Publiczna w Borzęcinie Zaprasza....

Biblioteka

Share/Save/Bookmark
 
Portal informatorbrzeski.pl: Przyborów. Obywatelskie zatrzymanie pijanego kierowcy
Portal informatorbrzeski.pl: Przyborów. Obywatelskie zatrzymanie pijanego kierowcy.

57-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego wsiadł za kierownicę samochodu mając około 2,5 promila alkoholu w organizmie. Mężczyzna został ujęty przez dwóch świadków, którzy widząc jego styl jazdy i niebezpieczne manewry na drodze uniemożliwili mu dalszą jazdę.3 marca br. około godz. 20.20 policjanci otrzymali informację o ujęciu nietrzeźwego kierującego w miejscowości Przyborów. Na miejscu funkcjonariusze Wydziału Ruchu Drogowego zastali dwóch mieszkańców powiatu brzeskiego, oraz ujętego przez nich 57-letniego kierującego oplem. Jak ustalili policjanci, dwaj mężczyźni, jadąc za kierującym samochodem marki Opel Astra, nabrali podejrzeń co do jego stanu trzeźwości. Świadkowie widząc, że kierujący samochodem jedzie „slalomem”, zjeżdża na przeciwległy pas ruchu i powoduje zagrożenie dla innych uczestników zmusili go do zatrzymania się na zatoczce autobusowej. Gdy podeszli do mężczyzny siedzącego za kierownicą opla wyczuli od niego woń alkoholu, wyciągnęli kluczyki ze stacyjki uniemożliwiając mu dalszą jazdę i powiadomili o tym policjantów. Funkcjonariusze poddali go badaniu na stan trzeźwości, które wykazało około 2,5 promila alkoholu w organizmie.

Mężczyzna odpowie za jazdę w stanie nietrzeźwym, co zagrożone jest karą do 2 lat pozbawienia wolności. Musi się też liczyć z zakazem prowadzenia pojazdów na okres nie krótszy niż 3 lata, a także świadczeniem pieniężnym na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej w wysokości co najmniej 5 tysięcy złotych.

Postawa obu mieszkańców powiatu brzeskiego zasługuje na uznanie, gdyż gdyby nie ich reakcja sytuacja mogłaby skończyć się tragicznie. Widząc nietrzeźwego kierującego nie bądźmy obojętni, reagujmy. Wystarczy zadzwonić pod numer alarmowy 112 i poinformować policjantów o swoich przypuszczeniach.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
UWAGA!!! Zmiana wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Borzęcin
UWAGA!!! Zmiana wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Borzęcin.

deklaracja-miniZgodnie z uchwałą Rady Gminy Borzęcin nr XII/109/2020 z dnia 21 stycznia 2020 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Borzęcin oraz terminu, miejsca i trybu składania deklaracji obowiązuje nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wszelkie zmiany dotyczące opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy składać na tych drukach. Nowy wzór deklaracji zamieszczamy poniżej.

Nowe przepisy wprowadziły nowe terminy składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych. I tak w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Przedmiotowa nowelizacja wprowadziła także możliwość złożenia deklaracji zmniejszającej wysokości zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.

docDeklaracja - wersja edytowalna84.5 KB

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
II nabór do projektu "Małopolska Niania 2.0"
II nabór do projektu "Małopolska Niania 2.0".

CEL PROJEKTU
Celem Projektu jest stworzenie warunków do podjęcia lub kontynuacji zatrudnienia przez Rodziców Dzieci w wieku do lat 3 oraz zwiększenie dostępności do usług opieki nad Dziećmi w wieku do lat 3, w szczególności w gminach o ograniczonym dostępie do tych usług.

UCZESTNICY
O wsparcie w ramach Projektu może ubiegać się zamieszkujący w województwie małopolskim (zgodnie z Kodeksem cywilnym):

a) Rodzic powracający na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem Dziecka do lat 3/opieką nad Dzieckiem do lat 3 lub Rodzic wchodzący na rynek pracy, który w nim nie uczestniczył ze względu na pełnienie funkcji opiekuńczych nad Dzieckiem do lat 3, tj. Rodzic pozostający bez pracy lub przebywający na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie rodzicielskim, urlopie wychowawczym,
b) Rodzic pracujący, któremu wsparcie w postaci zapewnienia opieki nad Dzieckiem do lat 3 umożliwi utrzymanie zatrudnienia.

Kryteria rekrutacji zostały szczegółowo opisane w Podrozdziale 2.1 i 2.3 Regulaminu naboru i uczestnictwa w Projekcie grantowym „Małopolska Niania 2.0” (nabór 2019).

Kryteria formalne (obowiązkowe):
spełnienie warunków kwalifikowalności grupy docelowej, o których mowa w Podrozdziale 2.1 Regulaminu; wypełnienie wniosku w języku polskim i na właściwym formularzu; kompletność złożonej dokumentacji; dołączenie wymaganych załączników. Kryteria formalne szczegółowo opisano w Podrozdziale 2.1 i 2.3 Regulaminu.

Kryteria dostępu (obowiązkowe):
1. Wnioskodawca jest mieszkańcem województwa małopolskiego, tj. przebywa na terenie woj. małopolskiego z zamiarem stałego pobytu.
2. Wnioskodawca sprawuje opiekę nad Dzieckiem do lat 3.
3. Wnioskodawca nie może podjąć pracy/powrócić do pracy/utrzymać pracy ze względu na konieczność sprawowania opieki nad Dzieckiem do lat 3.

Kryteria preferencyjne/premiujące (punktowane):
1. Wnioskodawca pozostaje bez pracy ze względu na konieczność sprawowania opieki nad Dzieckiem do lat 3: + 20 pkt
2. Wnioskodawca przebywa na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie rodzicielskim, urlopie wychowawczym ze względu na konieczność sprawowania opieki nad Dzieckiem do lat 3: + 15 pkt
3. Wnioskodawca jest mieszkańcem gminy o ograniczonym dostępie do usług opieki nad Dziećmi w wieku do lat 3: 0 pkt lub + 5 pkt lub + 10 pkt lub + 15 pkt
(zgodnie z Listą gmin wg dostępności do usług opieki nad Dziećmi w wieku do lat 3 stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu)
4. Wnioskodawca jest Rodzicem Dziecka do lat 3 wymagającego szczególnej opieki wynikającej z niepełnosprawności: + 5 pkt
5. Wnioskodawca jest osobą z niepełnosprawnościami: + 5 pkt
6. Wnioskodawca jest osobą samotnie wychowującą Dziecko do lat 3: + 5 pkt

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
UWAGA! Konkurs ofert na realizację profilaktyki uzależnień
UWAGA! Konkurs ofert na realizację profilaktyki uzależnień.

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert
WÓJT GMINY BORZĘCIN
ogłasza
otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Gminy Borzęcin w dziedzinie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii w 2020 roku.

Rozdział I. Cele i rodzaj zadań.

1. Konkurs ofert ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego, realizacji zadań publicznych w dziedzinie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.

2. Cele wymienione w ust. 1 będą realizowane poprzez zlecenie następującego zadania publicznego polegającego na prowadzeniu profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych i wypoczynku letniego.

Rozdział II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania 35.000,00 zł

Pełna treść dostępna TUTAJ

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
UWAGA! Wytyczne Wojewody Małopolskiego w sprawie koronawirusa
UWAGA! Wytyczne Wojewody Małopolskiego w sprawie koronawirusa.

W związku z wytycznymi Wojewody Małopolskiego dotyczącymi zagrożenia zakażenia koronawirusem, Urząd Gminy w Borzęcinie przekazuje poniżej ważne informacje na temat postępowania na wypadek koronawirusa.
 

SKMBT C28020030411150

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
Zabawa karnawałowa w Borzęcinie Dolnym
Zabawa karnawałowa w Borzęcinie Dolnym .

image032Na zakończenie karnawału 22 lutego bieżącego roku Rada Rodziców Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Borzęcinie Dolnym zorganizowała zabawę karnawałową.

Na imprezę przybyli nauczyciele oraz mieszkańcy Borzęcina Dolnego i sąsiednich miejscowości aby potańczyć przy dobrej muzyce i miło zakończyć karnawał.

Goście w ramach biletu wstępu mogli liczyć na 3 gorące dania, kawę, herbatę, ciasta z domowych wypieków, zimną płytę oraz napoje. Rada Rodziców stworzyła niepowtarzalny klimat zmieniając zwykłą salę Domu Strażaka w piękny lokal poprzez nastrojową dekorację i wytwornie udekorowane potrawy. Przygotowania do zabawy trwały cały tydzień. Rodzice pracowali pod kierunkiem Przewodniczącej Rady Rodziców pani Renaty Kózka. W przygotowaniach do zabawy zaangażowały się w szczególności panie: Ewelina Kowal, Małgorzata Kuczek, Sylwia Hebda, Anna Pyzik, Agnieszka Gałek, Aneta Kordek, Sylwia Czaja, Agata Pudełko, Zofia Kiczka, Danuta Radlińska, Maria Gofron, Elżbieta Badowska, Renata Czesak, Aleksandra Dębińska, Natalia Herma, Teresa Dudek, Agnieszka Rosa, Jolanta Gzyl, Paulina Banaś, Dorota Wilkosz, Jolanta Cisak oraz panowie: Hebda Tomasz, Grzegorz Curyło i Jan Kowal. Szefową kuchni była pani Renata Małek. Podczas przygotowań do zabawy Rada Rodziców uzyskała dużą pomoc od osób prywatnych i firm, którym bardzo serdecznie za wszystko dziękujemy. Podziękowania za wsparcie składamy: Księdzu Proboszczowi Markowi Obrzutowi, Przedsiębiorstwu Wydobywczo-Produkcyjnemu "KRUSZBET" w Dołędze, panu Grzegorzowi Curyło, pani Grażynie Fudalej, państwu Zofii i Józefowi Kiczka, Władysławie i Józefowi Nabiał, Małgorzacie i Andrzejowi Górak, Teresie i Janowi Stąsiek, Piekarni „Krystyna” z Tarnowa, panu Krzysztofowi Żurkowi, Firmie Tarczoń T. Spółka Jawna oraz panu Grzegorzowi Gawełkowi. Wdzięczność kierujemy pod adresem absolwenta Jakuba Kowala oraz uczennic Gabrieli Kowal, Anny Gofron i Oliwii Kordek za okazaną pomoc. O tym, że zabawa była bardzo udana, świadczy fakt, iż trwała do białego rana.

Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy przygotowali i przeprowadzili zabawę oraz w niej uczestniczyli. Do zobaczenia za rok.

Share/Save/Bookmark
 Dodaj do Facebook`a
PDF
Drukuj
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 254
© 2011 Oficjalny Portal Gminy Borzęcin
designed by Mariusz Zawistowicz, Coded by Rafał Bakalarz

Zgodnie z Art.173 ust.4, pkt.3 informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym portalu, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies.
polityka cookies.

Akceptuje cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information